فروشگاه اینترنتی ال سی من

راهنمای انتخاب و خرید کت‌ و شلوار دامادی

در پوشاک آقایان / کت و شلوار مردانه

کت‌ وشلوار دامادی تنها لباس مناسب مهم‌ترین شب زندگی آقایان، یعنی شب عروسی آن‌ها به شمار می‌آید. بنابراین نمی‌توان از روی موضوع پر‌اهمیتی مثل این، سرسری گذشت. به‌وجودآوردن یک استایل شیک و جالب‌توجه کار ساده‌ای نیست که هر نوع کت‌ وشلواری بتواند از پس آن برآید. در روز به‌ یاد‌ماندنی عروسی، علاوه بر عروس خانم، آراستگی و زیبایی داماد هم بسیار حائز اهمیت است؛ چرا‌که این روز فرخنده تنها یک‌بار اتفاق می‌افتد و آن‌قدر در دفترچه خاطرات زندگی هر زوجی پر‌شکوه است که هیچ‌کدام از آن‌ها حاضر به جایگزینی یا تعویض این روز با روز‌های دیگر زندگی‌شان نیستند.کت‌وشلوار دامادی تنها لباس مناسب مهم‌ترین شب زندگی آقایان، یعنی شب عروسی آن‌ها به شمار می‌آید. بنابراین نمی‌توان از روی موضوع پر‌اهمیتی مثل این، سرسری گذشت. به‌وجودآوردن یک استایل شیک و جالب‌توجه کار ساده‌ای نیست که هر نوع کت‌ وشلواری بتواند از پس آن برآید. در روز به‌یاد‌ماندنی عروسی، علاوه بر عروس خانم، آراستگی و زیبایی داماد هم بسیار حائز اهمیت است؛ چرا‌که این روز فرخنده تنها یک‌ بار اتفاق می‌افتد و آن‌قدر در دفترچه خاطرات زندگی هر زوجی پر‌شکوه است که هیچ‌کدام از آن‌ها حاضر به جایگزینی یا تعویض این روز با روز‌های دیگر زندگی‌شان نیستند.

راهنمای انتخاب و خرید کت‌ و شلوار دامادی

استایل، جذابیت و شیکی کت‌ وشلوار دامادی باید به‌نوعی باشد که او را متمایز‌تر از خود همیشگی آن شخص و از آن مهم‌تر متفاوت‌تر از آقایان حاضر در مجلس عروسی نشان دهد، پس انتخاب و خرید آن به جزئیات و نکاتی نیاز دارد که تشخیص آن‌ها نیازمند تجربه و دقت است. با ما همراه باشید تا برای ساختن رویایی‌ترین شب زندگی‌تان به شما کمک کنیم.

نکات مهم برای خرید کت‌وشلوار دامادی

نوع فرم بدن

اولین قدم برای انتخاب و خرید کت‌وشلوار به خصوص از نوع دامادی، پیدا‌کردن یک شناخت حرفه‌ای نسبت به فرم بدنتان است. شکل بدن هرکسی متفاوت است؛ بنابراین نباید انتظار داشته باشید، لباسی که بر تن دیگری می‌درخشد، بر تن شما هم جلوه‌ی مشابهی داشته باشد. با انتخاب درست می‌توانید بهترین ظاهر را به خود بدهید.

نوع فرم بدن

اولین قدم برای انتخاب و خرید کت‌وشلوار به خصوص از نوع دامادی، پیدا‌کردن یک شناخت حرفه‌ای نسبت به فرم بدنتان است. شکل بدن هرکسی متفاوت است؛ بنابراین نباید انتظار داشته باشید، لباسی که بر تن دیگری می‌درخشد، بر تن شما هم جلوه‌ی مشابهی داشته باشد. با انتخاب درست می‌توانید بهترین ظاهر را به خود بدهید.

 

 

  • قد‌بلند و درشت‌اندام

کت‌های یقه آرشال و یا کت‌های پیلی‌دار، بهترین گزینه برای این افراد هستند. عموما در کت‌های یقه آرشال، لبه‌های پایینی کت از هم فاصله دارند، به‌طوری‌که روی هم قرار نمی‌گیرند. اگر شما هم از عزیزانی هستید که اندام درشتی دارید، کت‌های دو لبه و یا ۶ دکمه نمی‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای شما باشد. در‌ضمن از پوشیدن کت‌هایی که اپل بزرگی دارند اجتناب کنید؛ چون اپل بزرگ، شانه‌های شما را بزرگ‌تر و پهن‌تر نشان می‌دهد و ازآنجاکه خود شما عزیزان شانه‌های پهنی دارید، اپل بزرگ جلوه‌ی زیبای استایل شما را می‌گیرد.

اگر فرم صورت شما عریض است و یا اینکه گردن پهنی دارید، پس دقت لازم را بکار ببرید تا حالت یقه، تنگ و بسته نباشد.

  • قد‌بلند و لاغر‌اندام

افراد قد‌بلند و لاغر‌اندام کافی است از کت و شلوار‌های مردانه دو لبه و یا ۶ دکمه استفاده کنند تا ظاهر آن‌ها را جذاب‌تر و خوش‌تیپ‌تر از همیشه نشان دهد. در ضمن درست برعکس پیشنهادی که به افراد درشت‌هیکل کردیم، کت‌های با اپل‌های بزرگ برای شما ایده‌آل هستند و لاغری اندام شما را جبران می‌کنند.

  • چاق

پوشیدن کت‌هایی با یک یا دو دکمه از اولین پیشنهادا‌تی است که به این عزیزان می‌کنیم، چرا‌که هرچقدر تعداد دکمه‌های کت، کمتر باشد بالا‌تنه را کشیده‌تر نشان می‌دهد و شما را خوش‌تیپ‌تر از همیشه می‌کند. علاوه بر این، لازم است به این نکته هم اشاره کنیم که کت‌وشلوار دامادی که کت آن، دو طرف دکمه و یا چهار دکمه است، انتخاب مناسبی برای این افراد نیست، زیرا پوشیدن این نوع کت‌ها، شانه‌های شما را پهن‌تر از حد معمول نشان می‌دهد.

 

  • قد‌کوتاه و ریز‌نقش

ازآنجاکه این عزیزان قد کوتاهی دارند نباید کت‌های بلندی بپوشند؛ چرا‌که قد آن‌ها را کوتاه‌تر از همیشه نشان می‌دهد و این چندان جالب نیست. کت‌هایی که لبه‌های پایین آن‌ها روی‌هم قرار نمی‌گیرند نیز از پیشنهادات دیگر ما برای این افراد است. اگر می‌خواهید هیکل شما کمی درشت‌تر از معمول به‌نظر بیاید، کت‌هایی بپوشید که یقه‌ی آن‌ها از نوع برگردان هستند.

اهمیت کت

برخی از افراد برای انتخاب کت‌وشلوار دامادی، در ابتدا به سراغ شلوار می‌روند که این کاملا اشتباه است، چرا‌که شما به‌راحتی می‌توانید حتی اگر شلوارمردانه کاملا اندازه یا تن خور شما نبود آن را تغییر دهید. آنچه که نقش بیشتری در انتخاب شما ایفا می‌کند، کت است. پس از اول وقت خود را بر انتخاب کت بگذارید و نگران اندازه‌ی شلوار آن نباشید.

راهنمای انتخاب و خرید کت‌ و شلوار دامادی

اندازه‌های استاندارد

سر‌شانه‌های کتی که خریداری می‌کنید باید جذب شانه‌هایتان شود یا به‌عبارت‌دیگر درست به‌اندازه شانه‌هایتان باشد، نه بزرگ‌تر. می‌توانید تناسب اندازه‌ی کت را با اندام خودتان به‌راحتی چک کنید. برای کت‌هایی که یک سایز معمولی دارند، بایستید و دست‌هایتان را کاملا صاف در کنار بدن خود قرار دهید؛ طول کت باید تا سطح انگشت شست شما باشد. نقطه‌ی پایانی آستین کت باید جایی باشد که دست شروع می‌شود. بلندی یقه‌ی کت هم باید تا حدی باشد که یقه‌ی پیراهن به‌راحتی خارج از آن قرار بگیرد.

بلندی پیراهن باید طوری باشد که کمی بلند‌تر از کت باشد و از زیر آن بیرون بیاید. اندازه‌ی آستین پیراهن هم فراموش نکنید، حداکثر اندازه‌ای که از آستین کت خارج می‌شود باید ۵/۱ سانتی‌متر باشد.

برای طول شلوار باید دقت کافی را بکار بگیرید تا لبه‌ی پشت شلوار به لبه‌ی پایین پاشنه‌ی کفش برسد.

اگر کمر شلوار برای شما مناسب نیست نگران نباشید؛ چرا‌که کمر آن‌ها طوری دوخته می‌شود که به اندازه‌ی نیم تا یک سانت، قابلیت تنگ و گشاد شدن داشته باشند.

راهنمای انتخاب و خرید کت‌ و شلوار دامادی

رنگ مناسب پیراهن برای کت‌وشلوار دامادی

از گذشته تابه‌حال رنگ سفید متناسب‌ترین و زیبا‌ترین رنگ پیراهن برای این نوع کت‌وشلوار بوده و هست. سفید، رنگی است که با همه رنگ کت‌وشلواری ست می‌شود و به‌خوبی همخوانی دارد. اگرچه شما می‌توانید باتوجه‌به رنگ کت‌وشلوار خود، از پیراهن‌هایی با رنگ‌های شیک و مجلسی نیز استفاده کنید.

کروات و دستمال جیب

برای کراوات و دستمال جیب هم سعی کنید از رنگ‌هایی استفاده کنید که با کت‌وشلوار همخوانی زیبایی داشته باشند. به‌عنوان مثال استفاده از رنگ‌های مکمل رنگ ست کت‌وشلوار دامادی، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای داشتن یک تیپ دل‌فریب در روز عروسی است. نا‌گفته نماند که می‌توانید از پاپیون هم به‌جای کراوات استفاده کنید. انتخاب اکسسوری کراوات و یا پاپیون به همراه دستمال جیب کاملا به سلیقه‌ی شخص بستگی دارد که از نوع طرح‌دار استفاده کند و یا ساده؛ اما پیشنهاد ما به شما پوشیدن نوع ساده‌ی آن‌ها است. این نکته را هم در نظر داشته باشید که بهتر است کراوات و دستمال جیب شما با هم تفاوت داشته باشند.

کفش و جوراب

برای انتخاب کفش، درست مثل کراوات و ... باید به رنگ کت‌وشلوار خود دقت کنید و بعد از خرید کت‌وشلوار دامادی از رنگ کفشی که با آن هماهنگی دارد، بهره ببرید. رنگ جوراب خود را نیز همیشه با رنگ شلوار ست کنید.

حال که نکات لازم برای یک خرید دلچسب را به شما ارائه کردیم، می‌توانید با یک خیال راحت به سراغ خرید بروید و باتوجه‌به فرم بدن و هیکل خودتان، کت‌وشلوار دامادی دلخواه خود را انتخاب و خریداری کنید تا با یک تیپ متمایز و خوش استایل در رویایی‌ترین شب زندگی‌تان حضور داشته باشید. شما می‌توانید برای مهم‌ترین خرید خود به سایت ال سی من سر بزنید و مدل‌های زیبای ما را دیدن کنید.