فروشگاه اینترنتی ال سی من

تاریخچه مد و پوشاک

در تاریخچه / تاریخچه مد و پوشاک

 يكي از مهمترين و اساسي‌ترين نكته‌ها در دنياي مد و لباس امروز كه سرعت پيشرفت آن هر از گاهي از سرعت نور هم بيشتر مي‌شود، بازگشت به گذشته است. به اين معني كه هر چه جلوتر مي‌رويم، تمايل و خواسته‌ي دنياي مد و لباس به سمت عقب باز مي‌گردد و خواستگاه خود را در آنجا مي‌بيند. اين اتفاق را وقتي به شكل واقعي و فيزيكي مي‌بينيم كه ترندهاي پوشاك آقايان و خانم‌ها، به سمت مد دهه هاي 70، 80 و ابتداي 90 ميلادي بازگشته است.

اگر براي يك لحظه لباس هايي را كه امسال آن‌ها را خريداري كرده ايد را نگاه كنيد، متوجه مي‌شوید كه انگار در دهه هاي قديمي‌تر زندگي مي‌كنيد، حالا تنها با چند تغيير مدرن‌تر و جديدتر روبرو شده‌ايد. كت و شلوارهاي امسال را با ترندهاي گذشته مقايسه كنيد، شباهت زيادي پيدا مي كنيد.

ما اينجا قصد داريم تا به بررسي علت‌ اين اتفاقات و برخي از ترندهاي گذشته كه حالا دوباره از آن ها براي مد استفاده مي‌شود بپردازيم.

اگر چه تا قبل از افتتاح شدن خانه‌ي مد پاريس، اطلاعات دقيقي از طراحان مد در دسترس نيست، اما با مطالعه در اين زمينه به اين نتيجه خواهيد رسيد كه قبل از افتتاح شدن خانه‌ي مد پاريس، افراد ناشناخته اي بوده اند كه ايده هاي خود را طراحي مي كردند و در دسترس مشتري ها و مخاطبين خود قرار مي دادند. اما همه چيز بعد از افتتاح خانه ي مد پاريس اتفاق افتاد. آنجا مكاني بود براي طراحان مد و فشن، تا با آرامش خيال طرح ها و ايده هاي خود را در معرض نمايش عموم بگذارند. و البته اين نكته را فراموش نكنيد كه با ساخته شدن خانه ي مد پاريس،" تارخچه طراحي مد و فشن"، پستي ها و بلندي هاي زيادي را به خود ديده است تا به امروز رسيده و در فضايي مدرن تر در حال فعاليت است.

مد در مصر باستان

در پادشاهی مصر باستان پوشش ها بسیار ساده بودند و مردان پارچه هایی را مانند دامن به دور خود میبستند که نام این دامن شنتی نام داشت. این دامن ها با کمربندی محکم میشد و پارچه دامن در جلو جمع میشد یا روی یکدیگر تا میخورد.

 

تاریخچه مد و پوشاک

مد در دوران رم

 

مد در دوران رم از نظر فرهنگی تعصبات بالایی داشتند و لباس‌هایی که میپوشیدند برای نشان دادن وضعیت اجتماعی آن ها، مانند نشان دادن ثروت، اقتصادی و سیاسی بود. پوشش رایج مردمان رم باستان توگا نام داشت. توگا پارچه ای بود از جنس پشم و غالباً کتان تقریبا به طول 6 متر که به دور بدن خود میپیچاندند.

 

مد در قرون وسطی و رسانس

 

در قرن وسطی که  این دوره مصادف با  خروج رومیان از انگلیس بوده است . در این دوران ، زن و مرد عادت داشتند تا یک تکه تسمه بپوشند. اغلب تونیک زنان تا مچ پا بود و با یک شال که سر خود را میپوشاندند. در دوران قرون وسطی رنگ لباس بین ثروتمندان و فقرا تفاوت هایی وجود داشت که وضعیت مالی آنها ره به خوبی نشان میداد.

در قرن رسانس در این قرن تحولی بسیار بزرگ در سبک پوشش مردم را شاهد بودیم در این دوران پوشش ها بیشتر به سمت اشرافی و تجل گرایی وضع شده بود  لباس در این دوره منعکس‌کننده جایگاه اجتماعی شخص به شمار می‌آمد.

 

 

مد در دوره بین سال های 1600تا 1800

 

تاریخچه مد در جهان نشان میدهد که در دوره‌ی الیزابت از سال  (1603-155)، در دوره‌ی مرمیت (1660 1700 میلادی) و دوره‌ی ویکتوریا (1937-1837)، جایگاه خاص خود را در تکامل مد دارند اما در این دوره‌ها هیچ تغییری در سبک‌های لباس رخ نداد.
لباس مجلسی مخصوص خانم‌ها و شلوارها و کاپشن‌های مردانه در این دوره‌ها به بازار آمد. مد مردانه شامل کفش‌های پشمی، کمربند، پیراهن و یک کت بیرونی بود. خیاط‌ها در این دوره‌ها نیز لباس‌های خاصی را برای اشرافی‌ها طراحی کردند

 

 

مد در اواخر دهه 1900 تا 2000

 

در اواخر قرن 19 انقلابی عظیم  در صنعت مد رخ داد، فردریک ورث در سال 1826 تا 1956 در پاریس صنعت مد را تا حد چشمگیری توسعه داد تا جایی که فردریک ورث را می‌توان به‌عنوان اولین طراح حرفه‌ای مد در جهان نامید.
مارک‌های ورزشی نام دار  مانند نایک، ریبوک، آدیداس نیز در این دوره با لباس‌های ورزشی ظاهر محبوب شدند. لباس‌ و کفش های ورزشی، ساق پا و لباس‌های لیکرا و لباس‌های کشی در این دوره محبوب شد.

 

مد در سال 2000

اما اکنون کشورهای نظیر : آسیا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا به‌عنوان بازارهای اصلی صنعت مد در حال ظهور هستند و طراحان این این کشورها به خوبی توانستند  توجه بسیاری از مردم جهان را به خود جلب کنند.

 

به همين دليل است كه، طراح هاي معتبر و مشهور دنياي مد و فشن، چند سالي‌ست فضاي كاري خود را با دهه هاي قديمي يكي كرده‌اند تا مخاطب بيشتري آن ها را دنبال كند.

 

اشتراك ترندهاي گذشته و امروز

 

اگر علاقه مند به خريد كردن هستيد و دنياي مد و فشن را مي پسنديد،

1- استفاده كردن از لباس هاي گشاد و بزرگ‌تر را از ياد نبريد. ترندي كه از دهه هاي گذشته به امروز رسيده و دوباره استفاده ي از آن باب شده است.

2-البته در كنار اين نوع شكل از لباس پوشيدن، براي ست كردن لباس هاي مردانه خود، مي توانيد دوباره از لباس هاي شبرنگ و يا رنگ هاي روشن استفاده كنيد.

3-كت و شلوار هاي خود را يك رنگ انتخاب كنيد و حتما از مورد شماره 1 در آن استفاده كنيد و گشاد بودن كت و شلوار خود را امتحان كنيد.

4-پيراهن هاي يقه بلند كه را مي توانيد دوباره استفاده كنيد و احساس كنيد كه در خيابان هاي تهران قديم قدم مي زنيد اما با اين تفاوت كه حالا سال 1398، 2020 است و خيلي اتفاقات ديگر نيز افتاده. اما فراموش نكنيد، از اين اتفاق و احساس لذت ببريد.

5-شلوارهاي دمپا گشاد را امتحان كنيد. اين نوع از شلوار ها 30 سال غير قابل استفاده بودند و حالا دوباره جزء ترندهاي برتر امسال به شمار مي‌آيند.

 

حرف آخر

ما در ال سي من، تلاش خواهيم كرد تا بتوانيم طبق مدو ترندهاي روز، جلو رفته و محصولات خود را براي شما آماده و به بازار ارائه كنيم.

فراموش نكنيد، شما مي توانيد براي استفاده از مشاوره هاي تخصصي مشاورين ما، به نمايندگي هاي ال سي من مراجعه كنيد و با آرامش خيال، طبق مد روز خريد خود را انجام دهيد.­­­­