فروشگاه اینترنتی ال سی من

راهنما‌ی انتخاب جلیقه مناسب برای کت‌ و شلوار

در پوشاک آقایان / جلیقه مردانه

جلیقه، یک قسمت از کت و شلوار‌ها‌ی سه‌ تکه است. پوشیدن این لباس برای ایجاد یک استایل شیک و کلاسیک خالی‌ازلطف نیست. تنها با یک‌بار پوشیدن آن، متوجه زیبایی که به ارمغان می‌آورد خواهید شد و بدون شک به یکی از تیپ‌های موردعلاقهٔ شما تبدیل می‌شود.

راهنما‌ی انتخاب جلیقه مناسب برای کت‌ و شلوار

همان‌طور که متوجه شدید اهمیت وجود جلیقه فراتر از آن چیزی است که به نظر می‌آید، بنابراین انتخاب نا‌درست و به‌ وجودآوردن چیزی که نمی‌توان به آن استایل گفت، نه‌تنها چندان ظاهر خوشایندی ندارد بلکه باعث شلخته جلوه‌دادن شما در انظار عمومی نیز می‌شود.

 

 انواع مدل‌های جلیقه مردانه

جلیقه‌ها‌ی کلاسیکی که در ترکیب با کت‌وشلوار طراحی می‌شوند، معمولا تفاوت چندانی ندارند و در یک قالب کلی تولید می‌شوند. بااین‌حال به جزئیات آن‌ها خواهیم پرداخت. یکی از وجوه مشترک این جلیقه‌ها، نحوه‌ی استفاده از پارچه و آستر است. برای دوخت جلیقه، در جلو‌ی بیش‌تر آن‌ها از پارچه و آستر لطیف و در قسمت پشتی هم از آستر استفاده می‌شود.

 

مهم‌ترین بخشی که طراحان مد و لباس روی آن مانور می‌دهند، قسمت یقه و چیدمان دکمه‌ها است. به همین دلیل جلیقه‌ها نسبت به هم متمایز می‌شوند. سایر تفاوت‌ها تنها به‌ظاهر آن‌ها و جزئیات به‌کاررفته در آن‌ها مربوط می‌شود.

 

  • جلیقه دو دکمه (ساده و مینیمال)

شاید با دیدن این عنوان، انتظار جلیقه‌ای را داشته باشید که تنها دو دکمه دارد؛ اما این دیدگاه اشتباه است و نام "جلیقه دو دکمه" تنها ظاهر ماجرا می‌باشد. به جلیقه‌هایی که یک ردیف دکمه دارند و این دکمه‌ها در بخش جلوی جلیقه در میانه جای گرفته‌اند، دو دکمه می‌گویند. بر‌خلاف انتظار شما، تعداد دکمه‌ها دو تا نیست. این جلیقه‌ها می‌توانند بین ۳ تا ۶ دکمه داشته باشند. نکته‌ی جالبی در‌مورد ارتباط تعداد دکمه‌ها‌ی جلیقه با میزان رسمیت آن وجود دارد. با افزایش دکمه‌ها، جلیقه مردانه شما رسمی‌تر می‌شود. به‌عنوان‌مثال جلیقه‌ای با ۳ دکمه، جلیقه اسپرت و جلیقه ۶ دکمه‌ای رسمی به شمار می‌آید. از جلیقه‌ها‌ی ۵ دکمه نیز به‌عنوان سنتی‌ترین جلیقه موجود نام‌برده می‌شود.

راهنما‌ی انتخاب جلیقه مناسب برای کت‌ و شلوار

یقه‌ای که عموما جلیقه‌های مینیمال دارند، از نوع یقه هفت است و نه یقه برگردان. یقه هفت برای یک جلیقه، یقه‌ی ساده‌ای به‌حساب می‌آید و از همین جهت به جلیقه‌های دو دکمه، مینیمال یا ساده هم می‌گویند.

 

  • جلیقه چهار دکمه (شیک و رسمی)

جلیقه مردانه چهار دکمه نیز مثل مورد قبلی تنها یک اصطلاح است. این عبارت به جلیقه‌ها‌یی اطلاق می‌شود که در قسمت جلوی جلیقه، دو ردیف دکمه دارند. تعداد دکمه‌ها‌یی که در این نوع جلیقه بکار می‌روند، می‌توانند ۴، ۶ و یا ۸ تا باشند. بااین‌حال نوع ۶ دکمه آن در بین مصرف‌کنندگان رواج بیش‌تری دارد. اگر قصد دارید در محیط یا مراسمی حضور داشته باشید که رسمی است، جلیقه‌ها‌ی چهار دکمه بهترین گزینه برای شما هستند.

 

راهنما‌ی انتخاب جلیقه مناسب برای کت‌ و شلوار

این جلیقه‌ها بر‌خلاف جلیقه‌های مینیمال دو دکمه، عموما برگردان یقه هم دارند که به‌صورت شال و یا برگردان یقه نیز دوخته می‌شوند.

 

خرید جلیقه مردانه به دو شیوه انجام می‌شود

  • خرید ست کت‌وشلوار و جلیقه

انتخاب جلیقه به این شکل و پوشیدن آن به‌صورت ست، یک روش سنتی، کلاسیک و شیک است که به دلیل جذابیت بی‌همتایی که دارد همچنان توانسته است خود را در دل همه‌جا کند، چه در گذشته و چه الان. در این روش هر سه تکه همرنگ و هم‌طرح هستند.

 

راهنما‌ی انتخاب جلیقه مناسب برای کت‌ و شلوار

  •  جلیقه به‌صورت جداگانه با رنگ متضاد

تبعا این روش دشوار‌تر از انتخاب جلیقه بصورت ست آن است و به تبحر زیادی نیاز دارد؛ چرا‌که شما جلیقه‌ای با رنگی متمایز نسبت به کت و شلوار خود می‌خرید. پس باید دقت زیادی به خرج دهید تا رنگی هماهنگ و جذاب را انتخاب کنید که استایل زیبایی به شما بدهد.

 

در مورد جنس و کیفیت پارچه‌ی بکار‌رفته در طراحی جلیقه مردانه نیز کاملا جدی عمل کنید. به جزئیاتی مثل دکمه هم توجه کنید تا آن‌ها هم از جنس خوبی برخوردار باشند.

 

یک نکته برجسته

جلیقه‌های دو دکمه را می‌توان بدون کت پوشید؛ چرا‌که استایل شیک و کلاسیکی را به وجود می‌آورند. این نکته در رابطه با جلیقه‌های چهار دکمه صادق نیست. پس نباید جلیقه چهار دکمه را بدون کت بپوشید؛ اما عده‌ای استایل جلیقه مردانه بدون کت را دوست دارند. اگر شما نیزچنین سلیقه‌ای دارید، پس حتما باید به سراغ جلیقه دو دکمه یا مینیمال بروید.

 

جیب‌دار و یا فاقد جیب؟

هرکدام از مدل‌ها‌ی یاد‌شده می‌توانند به‌صورت جیب‌دار و یا بدون جیب دوخته شوند. داشتن یا نداشتن جیب هم فاکتور دیگری است که می‌تواند توجه تعدادی از خریداران را به خود جلب کند. جلیقه‌ها‌ی جیب‌دار به سه دسته تقسیم می‌شوند: دو جیب (در قسمت کمر)، سه جیب (دو جیب در کمر و یکی در قسمت سینه جلیقه) و چهار جیب (دو جیب در کمر و دو جیب در قسمت سینه جلیقه).

 

تنظیم اندازه کمر یا به عبارتی گشادی جلیقه مردانه

جلیقه‌ها تنظیم‌کننده‌ای به شکل سگک و یا گاهی دکمه دارند که با استفاده از آن می‌توانید گشادی جلیقه را متناسب با اندام خود، تنظیم کنید. این تنظیم‌کننده‌ها معمولا در پشت جلیقه تعبیه می‌شوند که باتوجه‌به طراحی هر‌یک از آن‌ها، گاهی در وسط بخش کمر و گاهی از دو سمت پهلو‌ها قرار می‌گیرند.

 

قواعد‌ی در رابطه با دکمه‌ها که رعایت آن‌ها ضرورت دارد

  • اگر قصد پوشیدن جلیقه مردانه دو دکمه را دارید، پس فراموش نکنید که آخرین دکمه را نبندید. باز یا بسته‌ماندن دکمه‌ی اول جلیقه هم کاملا به اختیار شما‌ست و می‌توانید در این مورد آزادانه عمل کنید.
  • همه‌ی دکمه‌ها‌ی جلیقه‌ی چهار دکمه حتما باید بسته شوند.
  • در خرید جلیقه، تعداد دکمه‌ها‌ی کت بی‌تاثیر نیست؛ چرا‌که دکمه‌ها‌ی جلیقه همیشه باید یکی بیش‌تر از دکمه‌ها‌ی کت باشد (دقت کنید که در جلیقه‌ها‌ی چهار دکمه، یک ردیف دکمه لازم است که بیش‌تر شود).

 

نکات لازم برای مرحله انتخاب و خرید جلیقه مردانه

  • جلیقه باید متناسب و یا به‌عبارت‌دیگر قالب تن شما باشد. در‌نتیجه خرید جلیقه گشاد و تنگ را باید فراموش کنید، چون جلیقه گشاد ظاهر شلخته و نا‌مرتبی به شما می‌دهد و جلیقه تنگ هم کاملا احساس آزادی و حرکت را از شما می‌گیرد. پس فقط جلیقه‌ای که هم‌اندازه‌ی شما است را خریداری کنید. رعایت این امر بسیار ضروری است؛ چرا‌که انتخاب جلیقه نا‌مناسب علاوه بر ایجاد احساس ناراحتی، باعث می‌شود که ظاهر کت نیز به هم بریزد و ظاهر آراسته‌ای که همیشه دلتان می‌خواست را از شما بگیرد.
  • حلقه آستین جلیقه شما باید در استخوان شانه قرار بگیرد، طوری که سرانجام در پایین به زیر‌بغل برسد.
  • اگر در بستن دکمه‌ها به مشکل بر‌می‌خورید و جلیقه را می‌کشید؛ پس این جلیقه برای شما تنگ است.
  • یقه جلیقه مردانه که معمولا به شکل هفت است باید به حدی باریک باشد که با پوشیدن کت همچنان دیده شود.
  • طول جلیقه باید به‌اندازه‌ای باشد که ۵/۲ سانتی‌متر از خط شلوار پایین‌تر قرار بگیرد. پیراهن شما نباید از زیر جلیقه خارج شود (برای مواردی که کت‌وشلوار می‌پوشید). طراحی جلیقه هم باید طوری باشد که بخش جلویی آن بلند‌تر از پهلوها و پشت باشد. از طرفی بلند بودن جلیقه هم اشتباه است. پس نه باید خیلی کوتاه و نه باید خیلی بلند باشد.

 

این هم از کلیه‌ی اطلاعات لازم جهت خرید یک جلیقه‌ی خوب، حالا نوبت شماست که با آگاهی کامل از این ویژگی‌ها، دست به یک خرید توپ بزنید و صاحب این لباس شیک و کلاسیک شوید. تنها با یک‌بار امتحان کردن جلیقه مردانه، قطعا به یکی از مشتریان ثابت آن تبدیل خواهید شد. شما همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت ال سی من از مدل‌های مختلف دیدن کنید.