فروشگاه اینترنتی ال سی من

جمعه خاص من

در اخبار ال سی من / بلک فرایدی

چرا این روز را جمعه سیاه (بلک فرایدی) می‌نامیم؟

بلک فرایدی یا جمعه سیاه چه روزی است؟روز بعد از روز شکرگزاری که معمولاً از آن به عنوان جمعه سیاه یاد می شود - به یکی از شلوغ ترین روزهای خرید سال در ایالات متحده تبدیل شده است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌طور سنتی برای جذب خریداران به فروشگاه‌ها در حالی که معاملات مشابه آنلاین ارائه می‌دهند، تخفیف‌های ویژه صرفه‌جویی در هزینه‌های متنوعی از کالاها را ارائه می‌دهند.

بسیاری بر این باورند که اصطلاح جمعه سیاه از این مفهوم نشأت می‌گیرد که کسب‌وکارها تا روز بعد از عید شکرگزاری با زیان مالی کار می‌کنند یا «در وضعیت قرمز» هستند، زمانی که فروش‌های انبوه در نهایت به آنها اجازه می‌دهد به سود برسند، این حال، این نادرست است.

درواقع توضیح دقیق‌تر این اصطلاح به اوایل دهه 1960 برمی‌گردد، زمانی که افسران پلیس در فیلادلفیا شروع به استفاده از عبارت «جمعه سیاه» برای توصیف هرج‌ومرجی کردند که زمانی که تعداد زیادی از گردشگران حومه شهر به شهر آمدند تا خریدهای تعطیلات خود را آغاز کنند. ازدحام جمعیت باعث ایجاد درد سر برای پلیس شد و پلیس در شیفت‌های طولانی‌تر از حد معمول کار می‌کرد و با راهبندان، تصادفات، دزدی از مغازه و مسائل دیگر برخورد می‌کرد.

در عرض چند سال، اصطلاح جمعه سیاه در فیلادلفیا ریشه دوانید. بازرگانان شهر سعی کردند با نامیدن آن روز "جمعه بزرگ" چهره زیباتری به خود نشان دهند. عبارت "جمعه سیاه" به معنای افزایش مثبت در خرده فروشی تا اواخر دهه 1980 در سراسر کشور رشد نکرد، زمانی که بازرگانان شروع به گسترش روایت سود قرمز به سیاه کردند. جمعه سیاه به عنوان روزی که فروشگاه ها شروع به سودآوری در سال کردند و به عنوان بزرگترین روز خرید در ایالات متحده توصیف شد. در حقیقت، اکثر فروشگاه ها بیشترین فروش خود را در شنبه قبل از کریسمس مشاهده کردند.

در سال‌های اخیر، جمعه سیاه با تعطیلات خرید دیگری همراه شده است، از جمله شنبه مشاغل کوچک، که خریداران را تشویق می‌کند تا از خرده‌فروش‌های محلی بازدید کنند، و دوشنبه های آنلاین، که خرید آنلاین را ترویج می‌کند. از لحاظ تاریخی، بلک فرایدی مفهوم دیگری نیز دارد که به خرید ربطی ندارد. در سال 1869، جی گولد و جیم فیسک، سرمایه‌داران وال استریت، با خرید هرچه بیشتر فلز گرانبها، به قصد افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، تلاش کردند بازار طلای کشور را در بورس طلای نیویورک تحت کنترل درآورند. در روز جمعه، 24 سپتامبر، مداخله رئیس جمهور باعث شد نقشه آنها به هم بخورد. بازار سهام فوراً سقوط کرد و هزاران آمریکایی را به ورشکستگی کشاند.

جمعه خاص من

جمعه سیاه چگونه کار می کند؟

جمعه سیاه بخشی از فصل خرید تعطیلات است. داشتن یک جمعه سیاه سودآور برای بسیاری از خرده فروشان ضروری است. از سال 2017 تا 2021، فصل تعطیلات حدود 19 درصد از فروش سالانه را برای بسیاری از خرده فروشان تشکیل می دهد. بسیاری از خرده فروشان اواخر روز شکرگزاری یا اوایل صبح جمعه باز می شوند. برخی از خریداران برای دریافت بهترین معاملات در صف منتظر می مانند و خرید در طول آخر هفته ادامه دارد. برای مثال، در سال 2021، خریداران به طور متوسط 301.27 دلار از روز شکرگزاری تا دوشنبه های آنلاین (اولین دوشنبه پس از روز شکرگزاری) خرج کردند.

بر اساس گزارش های سازمان ملی خرده فروشان آمریکا، با وجود تورم، هزینه در جمعه سیاه احتمالاً امسال دوباره بالا خواهد بود. آنها پیش‌بینی می‌کنند که تمام هزینه‌های تعطیلات 6 تا 8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد که نشانه اولیه این است که روز بعد از روز شکرگزاری می‌تواند تأثیر اقتصادی زیادی داشته باشد.

جمعه سیاه در مقابل دوشنبه های آنلاین

دوشنبه های آنلاین پس از جمعه سیاه به «دوشنبه سایبری» معروف است که بسیاری از مردم هدایایی را به صورت آنلاین می خرند و این خود به یک رویداد خرید تبدیل شده است. این معمولاً بزرگترین روز خرید آنلاین سال است و در برخی سال ها از جمعه سیاه از نظر کل فروش پیشی گرفته است.

جمعه سیاه

  • به روز بعد از شکرگزاری اشاره دارد
  • تمرکز بر فروش در فروشگاه های حضوری
  • شلوغ ترین روز خرید تعطیلات سال در کل خریداران

دوشنبه سایبری

  • به دوشنبه پس از شکرگزاری اشاره دارد
  • تمرکز بر فروش آنلاین
  • خریداران بیشتر از جمعه سیاه پول خرج می کنند

در سال 2020، فروش دوشنبه های آنلاین به 10.8 میلیارد دلار رسید که از 9.4 میلیارد دلار در سال قبل پیشی گرفت.

در حالی که دوشنبه آنلاین ممکن است برای خرید آنلاین خود شناخته شود، جمعه سیاه نیز سهم مناسبی از خریدهای دیجیتالی دارد. حدود 88 میلیون خریدار گزارش دادند که در جمعه سیاه در سال 2021 به صورت آنلاین سفارش دادند.در سال 2020، بیش از 100 میلیون خرید آنلاین در جمعه سیاه انجام دادند که از 93.2 میلیون نفر در سال 2019 افزایش یافته است.

اگرچه خریداران هرگز فروشگاه های حضوری را به طور کامل رها نمی کنند، اما از خرده فروشان انتظار دارند که یک جایگزین آنلاین راحت ارائه دهند. بسیاری از خرده فروشان با اجازه دادن به مشتریان برای خرید آنلاین و خرید در فروشگاه شاهد افزایش فروش هستند.

جمعه خاص من

فروشگاه اینترنتی ال سی من

ما در ال سی من که به صورت خاص و تخصصی بر روی پوشاک آقایان تمرکز داریم در راستای کاهش تردد های غیر ضروری و احترام هرچه بیشتر به وقت مشتریانمان عزیز در کنار فروشگاه های حضوری در سراسر کشور همزمان فروشگاه اینترنتی ال سی من را جهت ارائه خدمات فروش آنلاین در کنارتان داریم.

جهت خرید از فروشگاه آنلاین اینترنتی ال سی من در تمامی ساعت های شبانه روز می توانید به آدرس اینترنتی https://www.LC-MAN.com مراجعه کنید و اقدام به خرید آنلاین در وبسایت رسمی ال سی من کنید و از خدمات آنلاین ال سی من به صورت رایگان استفاده کنید. شما می‌توانید از میان دسته بندی های داخل سایت جهت خرید کت و شلوار ، شلوار جین، کت تک، پیراهن، پولو شرت، اکسسوری، کمربند، کراوات و ... اقدام به انتخاب محصول خود کنید و پس از طی مراحل پرداخت و ارسال آدرس درب محل محصولات خود را دریافت کنید.

اهمیت جمعه سیاه

برخی از سرمایه گذاران و تحلیلگران به اعداد جمعه سیاه به عنوان راهی برای سنجش سلامت کلی کل صنعت خرده فروشی نگاه می کنند. دیگران این تصور را که جمعه سیاه دارای قابلیت پیش بینی واقعی سه ماهه چهارم برای کل بازارهای سهام است، مسخره می کنند.

در عوض، آنها پیشنهاد می کنند که این فقط باعث سود یا زیان بسیار کوتاه مدت می شود. با این حال، به طور کلی، بازار سهام می تواند با داشتن روزهای تعطیل اضافی برای شکرگزاری یا کریسمس تحت تأثیر قرار گیرد. تمایل به افزایش فعالیت معاملاتی و بازدهی بالاتر روز قبل از تعطیلات یا آخر هفته طولانی دارد، پدیده ای که به عنوان اثر تعطیلات یا اثر آخر هفته شناخته می شود. بسیاری از معامله گران به دنبال سرمایه گذاری از این دست اندازهای فصلی هستند.

جمعه خاص من

چرا جمعه سیاه برای اقتصاددانان مهم است؟

پولی که مصرف کنندگان در جمعه سیاه خرج می کنند به عنوان معیاری برای اقتصاد در نظر گرفته می شود. این به اقتصاددانان راهی برای سنجش اعتماد مصرف کننده و مخارج اختیاری می دهد.

جمعه سیاه یا بلک فرایدی در صنعت مد و فشن

اگرچه بیشتر تمرکز بلک فرایدی در اکثر کشورها روی محصولاتی به غیر محصولات مد و فشن هست اما چند سال است که بلک فرایدی یا جمعه سیاه در بین فروشگاه های لباس و مد و فشن بسیار رایج شده تا آنجا که این روز در فروشگاه های لباس در داخل ایران هم بسیار مورد استقبال قرار گرفته و برندهای معروف اقدام به حراج های خاص و ویژه در روز بلک فرایدی یا جمعه سیاه به مشتریان خود می‌کنند.

ما در ال سی من هم از این فرصت استفاده میکنیم که هرچه بیشتر در کنار مشتریان و همراهان خود باشیم.ال سی من همواره به عنوان یکی از برندهای مردانه فروشی به صورت کاملا داخلی تولید میشود با شعار ال سی من ، انتخاب خاص تن در کنار شما همراهان عزیز خواهد بود.

شما میتواند از این فرصت در روزهای بلک فرایدی استفاده کنید و در کمپین جمعه سیاه ال سی من در سال 1401 که از اواخر آبان ماه تا 4 آذر 1401 ادامه خواهد داشت شرکت کنید و از تخفیف های شگفت انگیز فروشگاه ها و وبسایت ال سی من بهره مند شوید.

جمعه خاص من

جمعه سیار در ایران؟

اینکه جمعه سیاه در ایران چه روزی است با توجه به توضیح های بالا مشخص و واضح است که بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه در ایران در آذر ماه هر سال است و برای سال 1401 این روز در چهارم آذر واقع شده که می‌توانید از خرید خود لذت ببرید.

ما در ال سی من به مناسب جمعه سیاه یا همان بلک فرایدی تخفیف های ویژه ای داریم که جهت اطلاع از تاریخ بلک فرایدی در ال سی من و تخفیف های بلک فرایدی در ال سی من به شعب حضوری ما در سرایر کشور و یا وبسایت ال سی من مراجعه کنید.